Grupa docelowa: dzieci i młodzież
Czas trwania: ok 1,5 godz
Miejsce: we wnętrzu lub w plenerze
Liczba prowadzących: 1 animator w stroju świętokrzyskiego bajarza-chłopa
Opis: Bajarz wciąga grupę w udział w fabularyzowanej zabawie, której scenariusz osnuty jest wokół legend o świętokrzyskich zbójach i czarownicach. Często grupa jest dzielona na współpracujące zespoły rywalizujące w kolejnych zabawach - próbach o wstąpienie do bractwa świętokrzyskich zbójów i czarownic. Zabawy taneczno-ruchowe mieszane są z gawędami. W zależności od zapotrzebowania nacisk kładziony jest na zabawy lub gawędy. Całość kończy się pasowaniem na zbójów i czarownice świętokrzyskie, można zamówić certyfikaty. Bajanie skonstruowane jest tak by w żywy, wesoły i dynamiczny sposób przekazać grupie prawdziwą wiedzę o regionie, jego tradycjach, kulturze i legendach. W programie m.in.: kręcenie na maczudze, bieg z uśmiechem i uprzejmością, nauka latania na miotle, i inne.
Grupa docelowa: dorośli
Czas trwania: ok 1,5 godz
Miejsce: we wnętrzu lub w plenerze
Liczba prowadzących: 1 animator w stroju świętokrzyskiego bajarza-chłopa
Opis: Bajarz wciąga grupę w udział w fabularyzowanej zabawie, której scenariusz osnuty jest wokół autentycznych regionalnych podań o eliksirze miłości. Nie brak też odniesień do legend o świętokrzyskich zbójach i czarownicach. Zabawy taneczno-ruchowe mieszane są z gawędami. W zależności od zapotrzebowania nacisk kładziony jest na zabawy lub gawędy. Całość kończy się zdobyciem sekretu eliksiru miłości, ewentualnie na zamówienie: pasowaniem na zbójów i czarownice świętokrzyskie i certyfikatami. Bajanie skonstruowane jest tak aby grupę rozbawić i rozruszać oraz przy okazji w żywy, wesoły i dynamiczny sposób przekazać grupie prawdziwą wiedzę o regionie, jego tradycjach, kulturze i legendach. W programie m.in.: tańce przytulańce, pikantne przyśpiewki, nauka latania na miotle i inne.
Grupa docelowa: dzieci, młodzież, dorośli
Czas trwania: ok 1 godz
Miejsce: we wnętrzu lub w plenerze
Liczba prowadzących: min 1 animator w stroju zbója świętokrzyskiego
Opis: Zbój/ zbóje napadają z głośnym hukiem (na dworze: petardy) i porywają kogoś z uczestników. Rozpoczyna się wesoła i dynamiczna zabawa podczas której grupa stara się poprzez kolejne próby-zabawy uwolnić zakładnika oraz dowieść, że jest godna wstąpienia do bandy zbójeckiej. Całość kończy się zbójecką przysięgą (opcjonalnie: certyfikaty). Napad-animacja skonstruowane jest tak aby grupę rozbawić i rozruszać oraz przy okazji w żywy, wesoły i dynamiczny sposób przekazać grupie prawdziwą wiedzę o regionie, jego tradycjach, kulturze i legendach.
Świat magii. Jak się okazuje świat ten nie zaginął. Odnaleźć go można na terenie Gór Świętokrzyskich. Wśród mieszkańców gmin okalających Łysą Górę po dziś dzień krąży wiele legend i podań ludowych. Ich bohaterami są bogini Makosz, zbój Kak, Płanetnik, Południca, Licho, Topielica, Błędnice i wiele innych postaci znanych z wczesnosłowiańskiej kultury naszych przodków.
Biorąc udział w grze terenowej, której scenariusz oparty jest na świętokrzyskich legendach, stajemy się nie tylko widzem, ale i aktywnym uczestnikiem tajemniczych wydarzeń. W pięknej scenerii Świętokrzyskiej Puszczy i wśród malowniczych „pasiaków” rozpoczynamy naszą wędrówkę.
Gry terenowe noszą szumne nazwy: Guślarka, Domowiki, Czarownice, Latwaice, Zbóje, Mnich czy Makosz. Każda z zabaw to oddzielna historia, inna legenda, zabawa i inne emocje. Każda z nich bezpośrednio wiąże się z naszym wspaniałym regionem i niewątpliwie dostarczy wielu ciekawych atrakcji. Zapraszamy.